Accès membres

Mot de passe perdu? S'inscrire

29-03-2024 09:21

Michel Hairaud Michel Hairaud

Bonjour, Je recherche la description du genre Mac

29-03-2024 09:21

Michel Hairaud Michel Hairaud

Bonjour, Je recherche la description du genre Mac

29-03-2024 09:20

Michel Hairaud Michel Hairaud

Bonjour, Je recherche la description du genre Mac

29-03-2024 09:20

Michel Hairaud Michel Hairaud

Bonjour, Je recherche la description du genre Mac

28-07-2011 18:31

Alex Akulov Alex Akulov

Dear FriendsToday I made the pdf file of Velenovsk

26-03-2024 17:14

Juuso Äikäs

These little black ascos were growing on a dead, d

27-03-2024 22:53

Charles Aron Charles Aron

Hi All,Recently I came across these minute, setose

25-03-2024 13:41

B Shelbourne B Shelbourne

• Hyaloscyphaceae (no VBs), Hyaloscypha: Macro a

25-03-2024 21:27

Riet van Oosten Riet van Oosten

Hello, Found by Laurens van der Linde, March 2024

26-03-2024 14:37

DAVID MARCOS DAVID MARCOS

Spores (telles qu'elles apparaissent à l'intérie

« < 1 2 3 4 5 > »
Coccomyces en Laurus
Fernández Vicente Javier, 28-12-2006 00:48
Hola a todos.
Me gustaría saber si alguien conoce algún Coccomyces.
Lo hemos recolectado sobre hojas de Laurus nobilis.
Las medidas esporales son de hasta 92 x 2,8 micras. Generalmente la forma de ascocarpo es piramidal y en alguna ocasión cuadrangular, de 0,6-1 mm.
Muchas gracias por anticipado.
Saludos, Javier.

Salut à tous.
J'aimerais savoir si quelqu'un connaît un Coccomyces. Nous il avons récolté sur des feuilles de Laurus une nonbile. Les mesures esporales sont de jusqu'à 92 x 2,8 microns. En général la forme d'ascocarpo est pyramidale et dans une occasion quadrangulaire, de 0,6-1 mms.
Merci beaucoup par anticipé.
Des saluts, Javier.

Hola to all.
I would like to know if someone knows some Coccomyces. We it have gathered on Laurus's leaves nonbile. The measurements esporales are of up to 92 x 2,8 microns. Generally the form of ascocarpo is pyramidal and in some quadrangular occasion, of 0,6-1 mm.
Thank you very much for anticipated.
Regards, Javier.
NC NC, 28-12-2006 18:12
Re:Coccomyces en Laurus
This is Coccomyces delta, a species I have seen in the Canarean Isles some yeras ago.

Best regards,

Bernard Declercq
NC NC, 28-12-2006 21:42
Re:Coccomyces en Laurus
J'avais pensé à Coccomyces lauraceus mais en relisant le texte de Johnston New Zeland Journal of Botany, j'ai vu que C. delta est très voisin avec des spores plus longues ce qui convient très bien pour la récolte.
Robert
Fernández Vicente Javier, 29-12-2006 10:33
Re:Coccomyces en Laurus
Hola.
Os quedo muy agradecido Bernard, Robert, por las respuestas y si como muy bien comentais, de que es, el Coccomyces delta. Si no tenéis ningún inconveniente en enviarme la descripción del Coccomyces delta, será para mi de mucha ayuda.
Muchas gracias por todo.
Saludos, Javier.

Salut.
Vous est resté Bernard très reconnaissant, Robert, par les réponses et si comme très bien vous commentez, dont il est, le Coccomyces un delta. Si vous n'avez pas d'inconvénient dans un delta m'envoie la description du Coccomyces, il sera pour moi de beaucoup d'aide.
Merci beaucoup par tout. Des saluts, Javier.

Hola.
You still have very grateful Bernard, Robert, for the answers and if as(like) very well comentais, of that it(he,she) is, the Coccomyces delta. If you do not have any disadvantage in the description of the Coccomyces sends his(her) delta, help will be for my of great.
Thank you very much for everything. Regards, Javier.
NC NC, 29-12-2006 14:36
Re:Coccomyces en Laurus
Je n'ai pas trouvé de description exacte de Cocomyces delta. Je n'ai que le site de New Zeland :
http://www.rsnz.org/publish/nzjb/1986/5.php
taper ensuite sur : [medium quality] pour obtenir un PDF de 35 pages sur le sujet !
En espérant que ça puisse servir.
Amicalement
Robert
NC NC, 29-12-2006 15:28
Re:Coccomyces en Laurus
I even will do better. I herewith send you a key (being part of a aper I published some years ago) of the species I collected up to now.

Best regards,

Bernard
Fernández Vicente Javier, 30-12-2006 00:31
Re:Coccomyces en Laurus
Muchas gracias por enviarme los trabajos, Robert y Bernard; son muy interesantes. Me han sido de mucha ayuda y he visto como muy bien deciais de que se trata del C. delta, aunque mis muestras realizadas, les he logrado ver ascas algo menores que las descritas en las claves; 144-160x9,65-10,6. En las claves, 175-190x9-10.
Un cordial saludo, Javier.

Thank you very much for the works sending myself, Robert and Bernard; they are very interesting. They me have been of great help and I have seen like very well deciais about that treats itself of C. delta, though my realized samples, I have achieved them some kind of minors saw ascas that described in the keys; 144-160x9,65-10,6. In the keys, 175-190x9-10.
A cordial greeting, Javier.