Accès membres

Mot de passe perdu? S'inscrire

24-04-2024 21:54

éric ROMERO éric ROMERO

Bonjour, J'ai trouvé ce Lasiobolus sur laissées

23-04-2024 15:18

Lothar Krieglsteiner Lothar Krieglsteiner

... but likely a basidiomycete. I hope it is o.k.

23-04-2024 13:17

Edouard Evangelisti Edouard Evangelisti

Bonjour à tous, Je viens de récolter ce que je

23-04-2024 21:49

Ethan Crenson

Hello all, A friend recently found this orange as

22-04-2024 11:52

Zuzana Sochorová (Egertová) Zuzana Sochorová (Egertová)

Hello,I made a loan of a collection of Microstoma

11-01-2022 16:36

Jason Karakehian Jason Karakehian

Hi does anyone have a digital copy of Raitviir A (

22-04-2024 08:54

Rafael Cabral

Bonjour à toutes et tous, Quelqu'un pourrait-il

22-04-2024 20:38

Miguel Ãngel Ribes Miguel Ángel Ribes

Good afternoon.Does anyone know this anamorph?It g

21-04-2024 14:29

B Shelbourne B Shelbourne

• Genus Brunnipila: Distinct macro and habitat,

19-04-2024 14:28

B Shelbourne B Shelbourne

Cudoniella tenuispora: Distinctive macro and habit

« < 1 2 3 4 5 > »
Peziza sp
Pérez Joe, 14-02-2010 13:40
Paso imágen de una Peziza sin identificar. Hallada de forma gregaria en un pinar del sur de España el pasado mes de enero. No es descartable que el terreno haya sido pasto del fuego en su día, pero desde luego, no recientemente.
He seguido la clave de Hotmaller, pero no me encaja ninguna de las especies que describe con mi recolección..
Características de mi recolección:
Ascomas gregarios, grandes, con aspecto de Plicaria o Discina, que alcanzan los 7 cm de diámetro. Himenio marrón oscuro con pliegues venosos, cupuliformes a extendidos con pseudoestipe- Parte externa furfurácea, concolor o algo más pálida. Margen a menudo fisurado. Muy abundante en la zona.
Microscopía:
Ascas de hasta 375 x 15 µm, con 8 esporas uniseriadas.Base pleurorrinca. Fuertemente amiloides.
Ascosporas 16-20 (21) x 8-9 µm., cilíndrico-elipsoidales, con verrugas aisladas, regulares redondas o alargadas. A veces ligeramente sobresalientes en los polos.
Paráfisis simples, septadas, hialinas, ramificadas, filiformes, de 3-3,5 µm en la sumidad.
Excipulum no observado
Peziza echinospora es la única posibilidad encontrada pero la he descartado por diversas razones.
Se admiten y agradecen comentarios
Saludos
Pérez Joe, 14-02-2010 13:54
Re:Peziza sp
Image of a Peziza unidentified step. Found in gregarious manner in a pine forest of southern Spain last January. Isn't disposable that field has been grass fire in its day, but certainly not recently.
I have followed the Hotmeyer key, but not me fits any of the species described in my collection...
My collection features:
Ascomas gregarious, large, like Plicaria or Discina, which reach up to 7 cm in diameter. Dark brown hymenium with venous folds, cupuliformes to extended with pseudoestipe-furfurácea external party concolor, somewhat paler. Margin often fisurado. Very abundant in the area.
Microscopy:
ASCI up to 375 x 15 µm, with 8 spores uniseriadas.Base pleurorrinca. Strongly amyloid.
Ascospores 16-20 (21) x 8-9 µm., cilíndrico-elipsoidales, with isolated, regular round or elongated warts. Sometimes slightly outstanding at the poles.
Paráfisis simple, chambered, hialinas, branched, filiform, 3-3, 5 µm in the sumidad.
Not observed Excipulum
Peziza echinospora is the only way to found but I have ruled out it for various reasons.
Are supported and appreciated comments
Best regards
Nicolas VAN VOOREN, 14-02-2010 16:32
Nicolas VAN VOOREN
Re:Peziza sp
Il manque les photos...
Pérez Joe, 14-02-2010 21:12
Re:Peziza sp
Je le sens, c'est un imágen de 146 Kb mais il n'y a pas de forme de pouvoir l'envoyer...
  • message #10403
Pérez Joe, 14-02-2010 21:18
Re:Peziza sp
Bon, moins de malheur que la photo est arrivée ... maintenant pour compenser j'envoie l'autre les Saluts
  • message #10404
Jean Pierre Dechaume, 15-02-2010 09:31
Jean Pierre Dechaume
Re:Peziza sp
Peziza phyllogena? ex badioconfusa.
Il me semble que la chair est lilacine à la base...
J P
Pérez Joe, 15-02-2010 10:47
Re:Peziza sp
Peziza phyllogena=P. badioconfusa c'est une bonne option. L'ornementation esporal emboîte assez de bien. La grandeur de louanges ascomas aussi.
Cependant, j'ai une récolte de P. badioconfusa avec les spores de moindre sculpture(taille) (19,2 µm d'une longueur la plus grande). Par ailleurs, cette espèce a les tons olivacés (le caractère que je ne vois pas dans ma récolte de maintenant). Les tons violacés que parfois présente P. phyllogena sont totalement absents dans mon Peziza sp. La viande ni la base des ascomas des tons violacés la présentent.
P. badioconfusa il est macroscopiquement assimilé à P. badia par cela des tons olivacés. La deuxième d'elles très abondant par cette zone le nord de l'Espagne. Je veux dire que je la connais très bien, mais un espace, P. badioconfusa j'est moins familier.
Il est possible que P. badioconfusa ait une variabilité beaucoup dans l'aspect macroscopique et mon Peziza sp. se fréquente de cette espèce. Comme j'ai mes doutes, je le laisse pour ceux qui ont plus d'expérience avec P. bdioconfusa.
Merci, il est possible que tu as donné avec la solution

Peziza phyllogena=P. Badioconfusa c'est joins bonne option. L'ornementation esporal emboîte assez of good. The grandeur of louanges ascomas aussi.
Cependant, j'ai joins récolte of P. badioconfusa avec they spores of moindre sculpture (taille) (19,2 µm d'une longueur big plus). Couple ailleurs, cette espèce to them tons olivacés caractère that je ne vois pas dans ma récolte of maintenant. They tons violacés that parfois présente P. phyllogena sont totalement absents dans mon Peziza sp. Neither the viande nor the base des ascomas des tons violacés the présentent.
P. Badioconfusa il est macroscopiquement assimilé à P. badia couple watches des tons olivacés. The deuxième d'elles très abondant couple cette zone him nord of l'Espagne. Je veux dire that je the connais très well, mais an espace, P. badioconfusa j'est moins familier.
It is possible that P. badioconfusa has variability great in the macrocospic aspect and my Peziza sp. treats itself about this species. Since I have my doubts, I leave it for those that have more experience with P. bdioconfusa.
Thank you, it is possible that you have met on the solution

Peziza phyllogena=P. badioconfusa es una buena opción. La ornamentación esporal encaja bastante bien. El tamaño de loas ascomas también.
No obstante, tengo alguna recolección de P. badioconfusa con esporas de menor talla (19,2 µm de longitud la mayor). Por otra parte, esa especie tiene tonos oliváceos (caracter que no veo en mi recolección de ahora). Los tonos violáceos que a veces presenta P. phyllogena están totalmente ausentes en mi Peziza sp. Ni la carne ni la base de los ascomas presentan tonos violáceos.
P. badioconfusa se asemeja macroscópicamente a P. badia por aquello de los tonos oliváceos. La segunda de ellas muy abundante por esta zona norte de España. Quiero decir que la conozco muy bien, pero claro, P. badioconfusa me es menos familiar.
Puede que P. badioconfusa tenga mucha variabilidad en el aspecto macroscópico y mi Peziza sp. se trate de esa especie. Como tengo mis dudas, lo dejo para aquellos que tengan más experiencia con P. bdioconfusa.
Gracias, es posible que hayas dado con la solución
José Luis
Richard Korf, 20-02-2010 21:02
Re:Peziza sp
The photos surely suggest P. phyllogena, an older name for what I called P. badioconfusa. I wish you had put up some photos of the ascospores, as the markings with much denser markings at each end are the best diagnostic feature of the species. The violaceous tones are frequently missing in US collections.

Dick
Pérez Joe, 21-02-2010 21:12
Re:Peziza sp
Step spores drawings
José Luis
  • message #10513
Richard Korf, 21-02-2010 23:40
Re:Peziza sp
I surely think this is P. phyllogena.

Dick
Pérez Joe, 22-02-2010 10:45
Re:Peziza sp
Undoubtedly it is a question of a very changeable species as for the tonality of the ascomas.
The typical specimens should have purplish colors but especially, olive. In my compilation, where there were numerous specimens, these concepts were not fulfilled.
On the other hand, I do not understand include how the CABI supports like valid and independent to P. phyllogena and P.badioconfusa, being synonymous both species, and in this case he should be P. phyllogena the priority one for being more ancient.
As author of P. badioconfusa, probably you might explain this crux. Thank you very much.
Jose Luis